Heb jij ook zo'n zin?

De lezer, de lezer en nog eens de lezer: daar draait het bij tekstschrijven om. Maar hoe krijg je die lezer nu te pakken? Heel eenvoudig: laat hem zien, ruiken, voelen, horen en proeven. Prikkel hem met woorden en daag hem uit. Die zintuigen zijn er namelijk niet voor niets!


Vraag eens aan 10 vrouwen van 39 jaar of ze zich het filmpje van Coca-Cola Light Break nog herinneren. Minstens 8 zullen volmondig ja roepen. Welke kracht schuilt er achter dit kunststukje? Kijk eens goed en laat het filmpje op je inwerken.

 

 

Voel jij ook die zwoele warmte, hoor je hetzelfde prikkelende muziekje als ik en kijk je ook geboeid naar al het moois? Waarschijnlijk proef jij dan ook die verfrissende cola in je mond? Tadaa!

 

Strakke boxershort

Een tekst is niets anders dan zo’n filmpje. Met de juiste woorden heb je, net als Coca-Cola, alles bij de hand: een fraai gevorm model, een warme dag, een heerlijk verfrissend drankje en een zwoel muziekje op de achtergrond.

 

Sterker nog: met woorden heb jij zelfs méér tools in handen dan Coca-Cola. Met woorden kun je namelijk de werkelijkheid creëren die jíj voor ogen hebt. Liever een blond model dan een donker? Liever een strakke boxershort dan een vale spijkerbroek? En liever een opengesprongen waterleiding dan een sissend blikje? 

 

Heb jij ook al zo’n zin?

 

Zintuigen

ZINtuigen registreren je kijk op de werkelijkheid. Dus ook die van je lezer. Prikkel ze en laat ze hun werk doen. Niet met een uitgekauwde reeks van bijvoeglijke naamwoorden, maar met een originele kijk op jóuw werkelijkheid. Want voor dat magere zeventje schrijf je niet, toch? 

 

Mijn advies: maak er een magisch schouwspel van.

 

Benieuwd naar het volgende blogartikel? Volg dan @TexpertsNL.

 

Wij werken onder
andere voor:

 

  • 2einterconnection
  • ab lekdetectie
  • apostle
  • cadaccent
  • depostbode
  • dinqum

  • domex
  • drt
  • dutch vision airs
  • h2o job

  • van hoeckel
  • jumbo
  • kaal masten
  • kersten retail
  • medifit
  • mmc
  • nationaal waterschap
  • nvd
  • Gemeente Oss
  • occ
  • peeze
  • raaxo
  • rabc
  • redzebra group
  • revit
  • roosros
  • vetipak

Teksten

Tekstschrijvers

Trainingen

De Texperts

Prev Next

Claudia Janssen Steenberg

De denker onder de Texperts. Schrijft en schrapt, maar bijt zich ook graag vast in kwaliteit en strategie.

Jaap Janssen Steenberg

Bezeten van tekst, taal en doelgerichte communicatie, en (dus) initiatiefnemer van Texperts.

Stijn Kling

Creatief multitalent met grote voorliefde voor overtuigingspsychologie.

Saskia Horvath

 Vindt dat je schrijven best kunt uitbesteden, maar nog beter zelf kunt leren. En gelijk heeft ze.

Ted Gijsel

Tekstschrijver en eindredacteur met ruim 12 jaar ervaring, tevens Texpert van het allereerste uur.

Dominique Uittenbogerd

Allround communicatieadviseur en tekstschrijver met indrukwekkende staat van dienst.

Marieke Gerritsen

Tekstschrijver, communicatietrainer en opleidingsspecialist. Traint de trainers, en hoe!

Sophie Kracht

Communicatieadviseur en tekstschrijver in de wereld van het maatschappelijk ondernemen.

Ellis Buis

Schrijftrainer, schrijfcoach en schrijver van lesboeken en -materiaal. 
Motto: hou het kort.

Rinske van Kasteren

Doortastende tekstschrijver die je ook om een creatieve boodschap kunt sturen.

Rien Wisse

Tekstschrijver en redacteur, maar bovenal: de beste speller van 2017 en 2018.

kroon2De kwaliteit van ons werk

We zeggen het vaak tegen klanten: over kwaliteit mag je best praten, als je maar waarmaakt wat je zegt. Bij Texperts doen we dat op deze manier:

Werken in duo's

Textpanel

100% foutvrij

Meer over kwaliteit »

Klanttevredenheid

8,59

Tekst: 8,72Advies: 8,27Samenwerking: 8,81