Heb jij ook zo'n zin?
De lezer, de lezer en nog eens de lezer: daar draait het bij tekstschrijven om. Maar hoe krijg je die lezer nu te pakken? Heel eenvoudig: laat hem zien, ruiken, voelen, horen en proeven. Prikkel hem met woorden en daag hem uit. Die zintuigen zijn er namelijk niet voor niets!
Vraag eens aan 10 vrouwen van 39 jaar of ze zich het filmpje van Coca-Cola Light Break nog herinneren. Minstens 8 zullen volmondig ja roepen. Welke kracht schuilt er achter dit kunststukje? Kijk eens goed en laat het filmpje op je inwerken.
Voel jij ook die zwoele warmte, hoor je hetzelfde prikkelende muziekje als ik en kijk je ook geboeid naar al het moois? Waarschijnlijk proef jij dan ook die verfrissende cola in je mond? Tadaa!
Strakke boxershort
Een tekst is niets anders dan zo’n filmpje. Met de juiste woorden heb je, net als Coca-Cola, alles bij de hand: een fraai gevorm model, een warme dag, een heerlijk verfrissend drankje en een zwoel muziekje op de achtergrond.
Sterker nog: met woorden heb jij zelfs méér tools in handen dan Coca-Cola. Met woorden kun je namelijk de werkelijkheid creëren die jíj voor ogen hebt. Liever een blond model dan een donker? Liever een strakke boxershort dan een vale spijkerbroek? En liever een opengesprongen waterleiding dan een sissend blikje?
Heb jij ook al zo’n zin?
Zintuigen
ZINtuigen registreren je kijk op de werkelijkheid. Dus ook die van je lezer. Prikkel ze en laat ze hun werk doen. Niet met een uitgekauwde reeks van bijvoeglijke naamwoorden, maar met een originele kijk op jóuw werkelijkheid. Want voor dat magere zeventje schrijf je niet, toch?
Mijn advies: maak er een magisch schouwspel van.
Benieuwd naar het volgende blogartikel? Volg dan @TexpertsNL.
Wij werken onder
andere voor:
Teksten

Scoren met woorden, in welke vorm dan ook.
Tekstschrijven
Van mailing tot magazine, van losse tekst tot compleet project.
Eindredactie
Uw magere 6 wordt een dikke 9, met úw tone of voice.
Contentcreatie
Content en strategie. Of andersom, maar nooit los van elkaar.
Tekstschrijvers

Grote klus, geen capaciteit? Wij gelukkig wel!
Tekstschrijver(s)
Ook bij u ‘op locatie’, zelfs voor langere tijd.
Redactieteams
Eenmalig of structureel: we kunnen morgen aan de slag.
Contentteams
Voor Twitter, Facebook en blogs (inclusief strategie).
Trainingen

Wat wij kunnen, kunt u ook. Een kwestie van trainen.
Workshops
Leren van elkaar, met sprongen vooruit.
Persoonlijke coaching
Aan tafel met een Texpert: superpraktisch.
De Texperts

Claudia Janssen Steenberg
De denker onder de Texperts. Schrijft en schrapt, maar bijt zich ook graag vast in kwaliteit en strategie.

Jaap Janssen Steenberg
Bezeten van tekst, taal en doelgerichte communicatie, en (dus) initiatiefnemer van Texperts.

Saskia Horvath
Vindt dat je schrijven best kunt uitbesteden, maar nog beter zelf kunt leren. En gelijk heeft ze.

Ted Gijsel
Tekstschrijver en eindredacteur met ruim 12 jaar ervaring, tevens Texpert van het allereerste uur.

Dominique Uittenbogerd
Allround communicatieadviseur en tekstschrijver met indrukwekkende staat van dienst.

Marieke Gerritsen
Tekstschrijver, communicatietrainer en opleidingsspecialist. Traint de trainers, en hoe!

Sophie Kracht
Communicatieadviseur en tekstschrijver in de wereld van het maatschappelijk ondernemen.

Ellis Buis
Schrijftrainer, schrijfcoach en schrijver van lesboeken en -materiaal.
Motto: hou het kort.
De kwaliteit van ons werk
We zeggen het vaak tegen klanten: over kwaliteit mag je best praten, als je maar waarmaakt wat je zegt. Bij Texperts doen we dat op deze manier:
Werken in duo's
Twee weten meer dan één. Daarom werken we graag in duo's: meer creativiteit, meer kwaliteit.
Textpanel
Benieuwd wat de lezer van uw tekst vindt? Wij ook. Daarom vragen we het aan ons Textpanel.
100% foutvrij
Ook de beste tekstschrijvers maken fouten. Doordat wij alles 'tegenlezen', zijn onze teksten toch 100% foutvrij.
Klanttevredenheid
Onze opdrachtgevers mochten ons anderhalf jaar lang beoordelen. Het gemiddelde na 105 beoordelingen: 8,59.